Coaching w pracy menedżera
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest wdrożenie nowej, bardzo skutecznej metody zarządzania personelem w procesie obsługi klienta, sprzedaży i telesprzedaży. Coachingowy styl zarządzania opiera się na współpracy z podwładnymi, na towarzyszeniu im rozwoju osobistym i w rozwoju kompetencji oraz umiejętności niezbędnych do wykonywania powierzonych im zadań, co przekłada się w krótkim czasie na wzrost efektywności pracowników, a co za tym idzie – całego zespołu. Metoda zarządzania przez coaching jest obecnie jedną z najbardziej promowanych metod zarządzania na świecie. Przyczynia się dodatkowo do budowania kultury pozytywnego feedbacku i kultury organizacji, opartej o zasady wzajemnego szacunku i współpracy.
Grupa docelowa
- Kadra Managerska każdego szczebla
PROGRAM SZKOLENIA
- Współczesne style zarządzania
- Style przywództwa – prezentacja
- Mój styl przywództwa – autodiagnoza
- Rola i zadania menedżera
- Rola współczesnego przywódcy.
- Oczekiwania wobec współczesnego menedżera
- Model PODKOWA
- Coaching
- Typy coachingu i obszary jego stosowania
- Cele realizowane w procesie coachingu
- Skuteczność zarządzania przez coaching w świetle badań.
- Diagnoza potencjału kompetencyjnego i wyznaczanie celów procesu coachingu
- Zarządzanie w stylu coachingowym
- Coachingowy styl zarządzania - prezentacja
- Menedżer w roli coacha
- Słuchanie i pytanie – podstawowe elementy coachingu
- Aktywne słuchanie –trzy poziomy słuchania
- Czy potrafię słuchać – trening praktyczny
- Pytania w coachingu
- Efektywne pytania
- Porządek zadawania pytań – trening praktyczny
- Transformacja poprzez coaching
- Zmiana świadomości pracownika
- Motywowanie, delegowanie, feedback
- Model GROW (cel, możliwości i opcje działania)
- Model SCORE
- Pytania, które rodzą refleksję, powodują działanie, zmieniają perspektywę – trening praktyczny.
Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje, gry szkoleniowe.
Liczba uczestników: 4-10 osób.
Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.