Obsługa trudnego klienta

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest poznanie psychologicznych podstaw emocji towarzyszących sytuacjom konfliktowym w obsłudze klienta i rozwinięcie umiejętności związanych z odpowiednimi reakcjami na kontrowersyjne zachowania klientów. Uczestnicy nabędą umiejętność rozwiązywania sytuacji reklamacyjnych w taki sposób, aby nie urazić klienta i równocześnie obronić siebie przed negatywnymi skutkami ataku.

Grupa docelowa

  • Pracownicy bezpośredniej i telefonicznej obsługi klienta
  • Sprzedawcy
  • Handlowcy
  • Telemarketerzy

Czas trwania szkolenia – 2 dni (16h)

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Typologia trudnego klienta
    • Cztery typy klientów
    • Typowe zachowania trudnych klientów
    • Sposób dopasowania zachowania do różnych typów klienta
  2. Zachowania prowokujące postawę „trudnego klienta”
    • Typowe błędy w komunikacji z klientem
    • Podstawowy błąd atrybucji
  3. Reagowanie na zastrzeżenia klientów
    • Rodzaje zastrzeżeń – nieporozumienie, wątpliwość, wada, skarga
    • Techniki odpierania zastrzeżeń
  4. Techniki reagowania na zachowania „trudnych klientów”
    • Radzenie sobie z emocjami Klienta – jak sprawić, aby poczuł się wysłuchany i zrozumiany
    • Wyłapywanie faktów z emocjonalnych wypowiedzi klienta – klaryfikacja
    • Przejmowanie osobistej odpowiedzialności za wyjaśnienie trudnej sytuacji
  5. Stres, którego źródłem jest klient – jak sobie z nim radzić
    • Mój styl radzenia sobie ze stresem – test diagnozujący
    • Szybkie metody na relaks w miejscu pracy
    • Oddziel sprawy osobiste od zawodowych, nie przenoś stresu do domu

Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje

Liczba uczestników: 4-8 osób.

Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.