Pozafinansowe metody motywowania pracowników
Cel szkolenia
Szkolenie zostało tak skonstruowane, aby odpowiadało potrzebom menedżerów pracujących zarówno w outsourcingu, jak i w in-housach. Uczestnicy szkolenia poznają skuteczne pozapłacowe metody motywowania pracowników oraz instrumenty pobudzania motywacji w call center i telemarketingu. Nabędą umiejętność określania różnic między potrzebami i motywatorami, identyfikowania czynników motywujących i demotywujących oraz dobór właściwych czynników motywacyjnych, potrafiących zmotywować cały zespół. Warsztat pozwoli organizacjom zbudować lub udoskonalić systemy motywacyjne, które podniosą efektywność działania poprzez motywowanie i wzmacnianie Po ukończeniu warsztatów uczestnicy będą wiedzieli jak:
- stosować systemy motywacji pozapłacowej
- umiejętnie wykorzystywać wiedzę na temat motywowania
- skutecznie eliminować czynniki demotywujące
- w sposób profesjonalny udzielać informacji zwrotnej, tj. we właściwy sposób prowadzić rozmowy oceniające, wspierające, dyscyplinujące, etc.
- skutecznie stosować techniki motywowania pracowników w trakcie akcji sprzedażowych.
Grupa docelowa
- Managerowie wszystkich szczebli zarządzania
- team leaderzy, supervisorzy, koordynatorzy ds. jakości,
PROGRAM SZKOLENIA
- Stosunek ludzi do pracy - teorie motywacji
- Teorie motywacji – Maslowa, Herzberga, Teoria X i Y
- Motywacja pozytywna i negatywna – metody, rezultaty, zalety
- Systemy motywacyjne
- modele systemów motywacyjnych
- elementy finansowe i pozafinansowe systemów motywacyjnych
- Narzędzia motywowania pozapłacowego
- Eliksir motywacji
- Wzmocnienia pozytywne – rola pochwał, uznania i osiągnięć
- Uprawnienia i odpowiedzialność
- Motywacyjna organizacja pracy
- Szkolenia i rozwój pracowników
- Czynniki sukcesu systemów motywacyjnych
- Jak uniknąć błędów i pułapek motywowania przez płace
- Ocena pracy – czynnik motywujący, czy demotywujący?
- Informacja zwrotna i jej siła
- Style prowadzenia rozmów oceniających – metody dobierania stylu rozmowy do pracownika
- Skuteczne kierowanie personelem, czyli co robić, aby zespół chciał realizować strategie firmy
- Motywowanie zespołu jako element zwiększający efektywność pracy zespołu i zapobiegający rutynie i wypaleniu zawodowemu
- Umiejętność wywierania wspływu na zachowanie jako supervisor oraz członek zespołu
- Atmosfera pracy
- Rozpoznanie konfliktów i stosowanie kreatywnych metod ich rozwiązywania
- Komunikacja celów i strategii organizacji jako skuteczny element wzbudzania zaangażowania
- Zwiększenie efektywności poprzez właściwe zastosowanie sprawnej komunikacji w zespole
- Jak wykorzystać coaching i monitoring we wzbudzaniu działania i zaangażowania pracowników?
- Pokonywanie kryzysów na podstawie wspólnej pomocy
- Jak zamienić MUSZĘ na CHCĘ I MOGĘ, czyli niestandardowe formy motywowania pracowników Call Center
- Przykładowe konkursy i gry wzmacniające motywację pracowników call center:
- chińskie wróżby
- balony na stanowisku
- chodząca koperta
- "piłka plażowa"
- Re trening taneczny
- nagrody dzienne i tygodniowe ? "zgadnij kotku co mam w środku"
- "podaj dalej" - rekrutacja przyjaciół - "w cc member get member"
- tablice mistrzów
- "księga wspomnień"
Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje.
Szkolenie jest zaplanowane na 2 dni szkoleniowe (16 h)
Liczba uczestników: 8-12 osób.
Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.