Profesjonalista w kontakcie z klientem

Cel szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatu, którego celem jest podniesienie praktycznych umiejętności pracowników w zakresie obsługi klienta. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość poznania najnowszych standardów profesjonalnej obsługi klienta, dzięki którym wzrosną ich umiejętności telefonicznego i pisemnego kontaktu z klientem, skutecznego komunikowania się z nim „face to face”, a także budowania zaufania oraz pozytywnych relacji z klientami firmy.

Grupa docelowa

  • Pracownicy działów obsługi klienta
  • Pracownicy obsługi bezpośredniej
  • Pracownicy call center, contact center

Czas trwania szkolenia 2 dni (16 godzin)

PROGRAM SZKOLENIA

  1. ROLA JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA
    • Wizerunek obsługi Klienta
    • Pro-aktywna postawa w obsłudze Klienta
    • Korzyści dla mnie i Firmy z efektywnej obsługi Klienta
  2. KOMUNIKACJA Z KLIENTEM
    • Komunikacja werbalna i niewerbalna
    • Aktywne słuchanie Klienta
    • Skuteczne mówienie
  3. KSZTAŁTOWANIE I BUDOWANIE WIZERUNKU SPRZEDAWCY
    • Budowanie Pierwszego Pozytywnego Wrażenia - PPW
    • Tworzenie długotrwałych relacji
  4. ANALIZA POTRZEB KLIENTA
    • Typologia klientów
    • Sposoby weryfikacji oczekiwań
    • Język korzyści
    • Metody wywierania wpływu
  5. ZASADY PROFESJONALNEJ OBSŁUGI KLIENTA W KONTAKCIE BEZPOŚREDNIM
    • Komunikacja niewerbalna i werbalna w kontakcie bezpośrednim
    • Jakie znaczenie ma rozpoczęcie rozmowy - efekt tzw. pierwszego wrażenia
    • Techniki aktywnego słuchania ułatwiające obsługę trudnego klienta Dresscode
  6. ZASADY PROFESJONALNEJ OBSŁUGI KLIENTA W KONTAKCIE TELEFONICZNYM
    • Głos – podstawowe narzędzie i umiejętność jego wykorzystywania
    • Schemat efektywnej rozmowy telefonicznej
    • Standardy rozpoczynania i kończenia rozmowy
    • Przełączanie i przekazywanie rozmów
    • Zawieszanie w stan oczekiwania „mute”
    • Przyjmowanie wiadomości i odpowiedzialność za nią
    • Praca głosem, komunikacja, argumentacja, perswazja
  7. PROFESJONALNA KORESPONDENCJA E-MAIL
  8. TWORZENIE I WPROWADZANIE STANDARDÓW OBSŁUGI KLIENTA

Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje, best practice

Liczba uczestników: 4-6 osób.

Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.