Obsługa klienta w procesie reklamacji

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości pracowników jak ważna jest właściwa komunikacja z klientem, który jest niezadowolony z produktu lub usługi oraz nabycie przez pracowników umiejętności profesjonalnego i pro - klienckiego sposobu obsługi reklamacji. Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę na temat tego, w jaki sposób złożenie reklamacji przez klienta może stać się początkiem długiej współpracy.

Grupa docelowa

  • Pracownicy działów reklamacji
  • Pracownicy serwisów i punktów obsługi klienta

Czas trwania szkolenia – 2 dni (16 h)

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Podstawy prawne w zakresie obsługi reklamacji
    • Ustawa konsumencka
    • Gwarancja, rękojmia czy niezgodność towaru
  2. Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta
    • Standardy rozpatrywania reklamacji
    • Pułapki i zagrożenia w sposobie rozpatrywania reklamacji
    • Rozbudzone oczekiwania klientów składających reklamacji
    • Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem reklamacyjnym – nastawienie, elastyczność, motywacja
  3. Zrozumienie punktu widzenia klienta reklamacyjnego i zrozumienie jego potrzeb emocjonalnych i biznesowych.
    • Reklamacja z punktu widzenia klienta.
    • Spojrzenie na proces reklamacyjny z zewnątrz
  4. Jak bronić swoich praw w kontakcie z klientami - czyli asertywność w obsłudze klienta reklamacyjnego
    • Moja asertywność – test diagnozujący poziom indywidualnej asertywności
    • Różnice między asertywnością a agresją i uległością
    • Techniki pracy z trudnym klientem wykorzystujące asertywność
    • Konstruktywna odmowa w reklamacji
  5. Budowanie relacji z klientem przez skuteczna komunikację
    • Model reagowania na rożne zachowania klientów reklamacyjnych
    • Sposoby radzenia sobie z emocjami klienta reklamacyjnego
    • Jak przyjmować krytykę od klientów
  6. Reklamacje telefoniczne
    • Gniew klienta – jakie słowa go potęgują
    • Jakimi słowami uspokoić klienta roszczeniowego
    • Intonacja i sposób mówienia wpływający na relacje z klientem
    • Zdania, zwroty dowartościowujące klienta
    • Fakty, argumenty, konkretne informacje w rozmowie z klientem reklamacyjnym
    • Wykorzystanie języka korzyści w relacjach z klientem

Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje, gry szkoleniowe

Liczba uczestników: 4-10 osób.

Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.