Efektywne zarządzanie zespołem
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności zarządzania zespołem pracowników z wykorzystaniem nowoczesnych metod komunikowania się z podwładnymi i współpracownikami oraz skutecznych metod motywowania. Uczestnicy szkolenia poznają i przećwiczą cały wachlarz bardzo praktycznych narzędzi wyznaczania i racjonalizacji celów zespołowych i indywidualnych, przeprowadzania rozmów z pracownikami, profesjonalnego feedbacku, motywowania pozafinansowego, itp. Ponadto uczestnicy szkolenia poznają typowe style zarządzania i zdiagnozuje za pomocą testu, który styl zarządzania jest mu najbliższy.
Grupa docelowa
- Managerowie niższego i średniego szczebla
- Koordynatorzy zespołów, supervisorzy
- Osoby „szykowane” na stanowiska kierownicze
Czas trwania szkolenia – 3 dni (18h)
PROGRAM SZKOLENIA
- Motywacja i motywowanie – charakterystyka
- Psychologiczne podłoże procesu motywacji
- Typologia i hierarchia źródeł motywacji Maslowa, Herzberga
- Badanie źródeł motywacji u pracownika
- Obszary motywowania niefinansowego, czyli mit o motywującej podwyżce
- Jak dobrać indywidualnie motywatory do pracownika – skrypt prowadzenia rozmowy
- Profesjonalna komunikacja w kontakcie bezpośrednim
- Po co klient przychodzi do punktu obsługi – klasyfikacja powodów i łączącego się z nimi nastawienia klienta
- Pierwsze wrażenie w kontakcie z pracownikiem obsługi
- Pozytywne pierwsze wrażenie w początkach rozmowy i jego znacznie dla obsługującego
- Sposób bycia pracownika obsługi a jego wpływ na wrażenie, które robi
- Wzbudzenie zaufania klienta
- W jaki sposób wywołać u rozmówcy wrażenie, że znajdzie to wszystko u pracownika obsługi
- Techniki w cyklu zarządzania pracownikiem
- Zdefiniowanie własnych potrzeb, silnych i słabych stron oraz celów przez menedżera
- Budowanie wizerunku lidera
- Badanie potrzeb, kompetencji, motywatorów i demotywatorów pracownika
- Podział odpowiedzialności – delegowanie
- Wyznaczanie celów motywujących i umożliwiających osiągnięcie sukcesu
- Ustalanie kryteriów sukcesu i egzekwowalnych mierników efektywności
- Wsparcie w realizacji – stadia rozwoju pracownika i adekwatne style zarządzania
- Egzekwowanie w oparciu o wskaźniki efektywności
- Ocena efektywności projektu/zadania
- Podsumowanie – ocena okresowa i wyznaczenie ścieżki rozwoju
- Style zarządzania, motywowania i typy pracowników
- Charakterystyka stylów kierowania Blake'a-Mouton
- Charakterystyka typów pracowników Hersey'a-Blancharda
- Style motywowania w oparciu o typologię pracownika wg McGregora
- Optymalna alokacja zasobów (strategia Walta Disney’a i metoda de Bono)
- Techniki interakcji przełożony-podwładny w motywowaniu
- Techniki dyscyplinowania i egzekwowania w trudnych sytuacjach
- FUKO
- Eskalacja
- Czteroetapowa metoda stopniowania reakcji
- Techniki rozmów rozwojowych
- Feedback
- Informacja zwrotna wzmacniająca i korygująca
- Technika Kanapki
- Strategia mediacji w konflikcie: 4AS™
- Budowanie zespołu
- Budowanie zaufania
- Budowanie otwartości na konstruktywny konflikt
- Budowanie zaangażowania
- Budowanie odpowiedzialności
- Budowanie dbałości o wyniki
Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje, testy diagnozujące.
Liczba uczestników: 6-10 osób.
Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.