Techniki efektywnej sprzedaży
Cel szkolenia
Szkolenie ma na celu ugruntowanie wiedzy na temat technik sprzedażowych, poznanie nowych trendów i nowych technik w sprzedaży.
Grupa docelowa
- Sprzedawcy
- Handlowcy
- Telemarketerzy
Czas trwania szkolenia – 2 dni (16 h)
PROGRAM SZKOLENIA
- Komunikacja, jako podstawowa technika w sprzedaży - siła pytań w sondowaniu potrzeb
- Komunikacja interpersonalna
- Bariery komunikacji
- Test „mój styl komunikacji”
- Techniki skutecznej komunikacji i ich wpływ na sprzedaż
- „Sztuka zadawania pytań”
- Zanim rozpoczniesz prezentację… analiza potrzeb klienta
- Rozpoznawanie ukrytych potrzeb klienta
- Procesy decyzyjne klientów
- Autoprezentacja w sprzedaży – efekt pierwszego wrażenia w sprzedaży
- Sprawdź, kim jesteś
- Dialog z osobą postrzegającą świat w odmienny sposób niż ja
- Język ciała w sprzedaży
- Siła komunikacji niewerbalnej , czyli spójny wizerunek podczas przekazu
- Dopasowanie się do rozmówcy
- Elementy prezentacji produktów wynikające z badania potrzeb
- Podstawowe elementy podczas prezentacji
- Budowa oferty handlowej – na co ludzie zwracają szczególną uwagę
- Różnice w podejmowaniu decyzji przez klientów, w zależności od jakości i ceny produktów
- Siła argumentacji i przedstawiania swoich racji
- Techniki wywierania wpływu na innych
- Manipulacje ze strony klientów
- Rozpoznawanie i przeciwdziałanie
- Istota manipulacji i perswazji
- Model przetwarzania informacji i elementy filtrujące informację
- Technika „dostrajania” i „prowadzenia”.
- Moc i magia słowa
- Techniki negocjacji i zamykanie sprzedaży
- Umiejętność rozpoznawania sygnałów o podjęciu decyzji zakupu od klienta
- Techniki zamykania sprzedaży
- Praktyczne przećwiczenie skutecznych technik zamykania sprzedaży
Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje, gry szkoleniowe.
Liczba uczestników: 4-10 osób.
Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.