Techniki efektywnej sprzedaży

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu ugruntowanie wiedzy na temat technik sprzedażowych, poznanie nowych trendów i nowych technik w sprzedaży.

Grupa docelowa

  • Sprzedawcy
  • Handlowcy
  • Telemarketerzy

Czas trwania szkolenia – 2 dni (16 h)

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Komunikacja, jako podstawowa technika w sprzedaży - siła pytań w sondowaniu potrzeb
    • Komunikacja interpersonalna
    • Bariery komunikacji
    • Test „mój styl komunikacji”
    • Techniki skutecznej komunikacji i ich wpływ na sprzedaż
    • „Sztuka zadawania pytań”
    • Zanim rozpoczniesz prezentację… analiza potrzeb klienta
    • Rozpoznawanie ukrytych potrzeb klienta
    • Procesy decyzyjne klientów
  2. Autoprezentacja w sprzedaży – efekt pierwszego wrażenia w sprzedaży
    • Sprawdź, kim jesteś
    • Dialog z osobą postrzegającą świat w odmienny sposób niż ja
    • Język ciała w sprzedaży
    • Siła komunikacji niewerbalnej , czyli spójny wizerunek podczas przekazu
    • Dopasowanie się do rozmówcy
  3. Elementy prezentacji produktów wynikające z badania potrzeb
    • Podstawowe elementy podczas prezentacji
    • Budowa oferty handlowej – na co ludzie zwracają szczególną uwagę
    • Różnice w podejmowaniu decyzji przez klientów, w zależności od jakości i ceny produktów
    • Siła argumentacji i przedstawiania swoich racji
    • Techniki wywierania wpływu na innych
  4. Manipulacje ze strony klientów
    • Rozpoznawanie i przeciwdziałanie
    • Istota manipulacji i perswazji
    • Model przetwarzania informacji i elementy filtrujące informację
    • Technika „dostrajania” i „prowadzenia”.
    • Moc i magia słowa
  5. Techniki negocjacji i zamykanie sprzedaży
    • Umiejętność rozpoznawania sygnałów o podjęciu decyzji zakupu od klienta
    • Techniki zamykania sprzedaży
    • Praktyczne przećwiczenie skutecznych technik zamykania sprzedaży

Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje, gry szkoleniowe.

Liczba uczestników: 4-10 osób.

Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.